Cel mai mic „SUV-coupe” al marcii bavareze completeaza locul liber dintre X1 si X3, insa este mai mult decat un model „de umplutura”. test ce versiunea diesel de 190 CP si tractiune integrala.

S-ar putea crede ca un SUV-coupe ca X2, se remarca doar prin aspect. Alminteri, masina este mice, nu tocmai practica si mai scumpa decat fratele de platforma X1. Sa fie culoarea aruie galvanizata a amsinii de test cu adevarat singurul argument pe care se bazeaza vanzarile?
Designerilor li s-a permis sa se joace liber cu unele dintre elementele stilistice caracteristice marcii, asa ca au intors radiatorul cu susul in jos si au transplantat sigla alb-alastra pe montantul C. in anii `70, emblema trona in aceasta pozitie doar pe coupe-urile adevarate, precum 3.0 CSL. Totusi, liniile lui X2 amintesc mai degraba de eleganta unei sportive compacte.
Aceasta impresie se continua si al interior. Pozitionate mai jos decat in X1, scaunele sport finisate cu piele Alcantra ofera o eficienta sustinere laterala si se integreaza perfect in masina. Din cauza geamurilor destul de scunde, precum si a montantilor A si C masivi, vizibilitatea de jur imprejur este moderata. Pentru 410 euro in plus, o camera faciliteaza manevrele de parcare cu spatele, iar pentru inca 359 euro, senzorii lui X2 ajuta la manevrele de parcare.
Atata timp cat pe bancheta se afla numai doua persoane, partea din spate a hibitaclului ramane placut de aerisita. Numai faptul ca plafonul are o linie doar usor inclinata face aca acestia sa nu-l atinga cu capul. In compartimentul pentru bagaje, totul este variabil: sapatul locurilor din spate e format dint trei segmente rabatabile individuale, ceea ce permite extinderea volumului portbagajului pana la 1355 l. Volumul standard este de 470 l, cu doar 35 mai mic decat al celui de la X1, fratele sau cu 8 cm mai lung si cu circa 1800 de euro mai ieftim.
Infotainmentul de calitate reprezinta una dintre cempetentele recunoscute ale marcii BMW, acest lucru fiind valabil si pentru costisitorul sistem multimedia de 2962 de euro cu ecran tactil de 8,8 inchi. Acesta functioneaza rapid, este logic structurat si raspunde perfect la comenzile vocale, singurul lucru care ai lipseste fiind functia de control prin gesturi.
Mult sport, putin confort
In echiparea de serie, motorul diesel de 2 litri cuplat cu tractiunea integrala, care distribuie variabil cuplul maxim de 400 Nm catre rotile din fata sau cele din spate, asa incat, nici chiar iarna, X2 nu are probleme cu tractiunea. Totusi, raspuunsul cutiei standard automate cu opt trepte are unori momente de ezitare.
Cu directia sa precisa, X2 se comporta excelent pe traseele virajate, dar suspensia sport este uneori dura pe suprafete neregulate, indiferent de setarea amortizoarelor.
Franarea poate fi bine dozata, iar cei 33,7 m pana la oprirea de la 100 km.h sunt o valoare de top. Pe de alta parte, masina de test, ce cantarea 1676 kg, a inregistrat un sprint 0-100 km/h in 7,8 secunde. desi dieselul pare puternic, este mai putin temperamental. rezervat e si in privinta consumului media in test fiind de 7 l/100 km. Iar datotirta sistemului de purificare dubla a gazelor esapate, prin injectia de uree si depozitarea NOx, este unul dintre primele propulsoare care respecta strictul standard Euro 6d Temp.
Asadar, pe langa designul atragator, exista si argumente rezonabile pentruu acest SUV-coupe nerezonabil.