Ford a negat că va importa modelul Mondeo în Europa din China după ce va termina producția acestui model din Spania.

Ford a anunțat furnizorii și intenționează să schimbe producția modelului Mondeo și a versiuni americane Fusion , din Spania și Mexic în 2020 si ce vrea sa consolideze  productia globala a modelului Sedan in fabricile din China, a informat Reuters miercuri.

Ford a declarat într-o declarație: „Nu avem planuri sa exportam  nua generatie de Fusion / Mondeo  din China in America de Nord și Europa.” Fusion / Mondeo este o parte importantă a gamei de mașini Ford. Vom oferi mai multe informatii despre urmatoare modele Fusin si Mondeu mai taziu. ”

„We have no plans to export the next-generation Fusion/Mondeo from China to North America and Europe. Fusion/Mondeo are an important part of the Ford car lineup. We will have more information to share about the next Fusion/Mondeo at a later date.”

Ford construiește modeul Mondeo în Valencia, Spania, alături de alte modele cum ar fi  S-Max și Galaxy de dimensiuni medii, vehiculele comerciale Kuga SUV și Tourneo Connect și Transit Connect. Ford a declarat luna trecută că va investi în Valencia peste 750 de milioane de euro (887 milioane de dolari) pentru a produce o nouă generație a modelului Kuga.

Schimbarea produsului

Directorul executiv al Ford, Jim Hackett, a întreprins o serie de măsuri pentru a reduce costurile de producție ale producătorului și pentru a schimba gama de produse de la sedan la SUV-uri și crossover-uri, în special în America de Nord.

Vânzările modelului Fusion  în S.U.A. au scăzut cu 22% anul acesta, în timp ce vânzările modelului Mondeo în Europa au scăzut cu 21%.

Ford construiește în prezent Mondeo în China pentru această piață, ca parte a joint venture-lui cu Changan Ford.

Fusion este construit în Hermosillo, Mexic. Nu este clar ce vehicul ar lua locul lui Fusion acolo. Ford construiește de asemenea Lincoln MKZ, care împarte bazele cu Fusion, pe aceeași linie de asamblare. Ford, în Cuautitlan, unde face în prezent subcompactul Fiesta.

Ford a declarat la începutul acestui an că Focusul Nord-American va fi importat din China, în loc de Mexic, economisind aproximativ 500 de milioane de dolari. Finalul producției Focus în Michigan a devenit o problemă spinoasă pentru Ford când președintele Donald Trump a apărut în Mexic în timpul campaniei prezidențiale din 2016.