Mulți „baby  boomers” au simțit o retrospectivă în august, când Volkswagen a anunțat planurile de a începe construirea unui microbus în stilul anilor ’60 numit ID. Buzz, pentru livrare în 2022.

Industria auto, cu toate acestea, cauta o noua miscare strategica de a face un alt mic pas in viitor , deoarece structura electric-modulară a vehicolelor si in general masinile electrice  devin populare în aceste zile.

Producătorii și furnizorii vor trebui să monitorizeze îndeaproape acest schimb de posibile paradigme; ar putea fi o amenințare gravă sau o oportunitate imensă.

Cât de mare va fi schimbarea?

Imaginați-vă că mașinile sunt puțin mai mult decât o baterie plată pe roți (gândiți-vă la skateboard) cu o varietate de module de tip Lego – pickup, minibus, limuzine de lux, camper, vehicule de agrement sau chiar transport aerian. (Airbus lucrează la acesta din urmă, credeti sau nu).

O viață mai lungă?

Asta înseamnă că, în loc să cumperi vehicule diferite, consumatorii pot cumpăre o baterie , o cabina și șasiul și apoi să le  monteze  pe  diferite caroseri și module. Un astfel de sistem ar putea crește prețul unui vehicul, dar ar reduce costul de  doua ori sau mai mult.

Vehiculele ar putea avea viata  mult mai lunga decât automobilele și camioanele de astăzi; o baterie ar trebui să funcționeze timp de 10 ani (și poate fi utilizată ca si unitate de stocare a energiei ulterior, ); mai puține părți în mișcare înseamnă că ar putea funcționa bine peste 200.000(321 000 km de mile. Pe viitor, ar fi posibil sa aiba autonomie de milion de mile aprox 1.5 mil KM. Având în vedere prevalența crescândă a partajării călătoriilor, distantele vor deveni mult mai importante pentru utilizatori decât ani de vechime a autovehiculelor.

Perturbarea economică a mașinilor modulare ar putea fi enormă pentru toată lumea – producătorii auto, furnizorii, chiar constructorii de case; garajele ar trebui să fie construite mai mari pentru a adapta  modulele neutilizate.

Pentru constructorii de autoturisme, partea atractiva în ceea ce privește constructia modulara este ca aceștia pot obține mai multe autovehicule de pe o singură platformă sau arhitectură, ceea ce duce la reducerea costului si amortizarea pe unitate, si  contribuie la ameliorarea rentabilității investiției.

Pentru VW, deoarece iei încearcă să-și micșoreze platformele numerotate la nivel global, sistemul modular  se potrivește și în planurile sale, deoarece acestea pot avea o platformă mai mare, pe care să poată lipi o cutie sau un camion sau un vehicul de pasageri.
(Tesla Inc, fără îndoială, poate, de asemenea, lucrează la un microbuz modular.)
Uz comercial
 I.D. Buzz, de exemplu, vine în două modele, unul pentru încărcătură și celălalt pentru pasageri și destinat pieței de partajare a drumurilor. Amazon și UPS explorează, de asemenea, conceptul de transport maritim de marfă și containere, precum și noile companii, cum ar fi NEXT din Silicon Valley.
În trecut, unii autori au folosit arhitecturi de platforme comune pentru a obține un grad de modularitate limitat. Industria de personalizare a vehiculelor RV utilizează camioane Ford Econoline de ani de zile. Și dacă vă aduceți aminte, General Motors a încercat cu Pontiac Aztek și pop-up-ul opțional de camper. Apoi este și minivanul Chrysler, care are scaune pliante pentru spațiul de încărcare și a dat naștere numeroșilor imitatori, precum și un devotat următor.
Ce este nuvela despre ID. Buzz, în special, ar putea fi capacitatea de a utiliza în mod eficient spațiul cu o arhitectură comună a vehiculelor unibody pentru o varietate de configurații, care ar trebui să extindă utilitatea conceptului modular cu mult peste ceea ce sa văzut înainte.

Și cine știe? Chiar așa cum VW’s Bug și Microbus a schimbat lumea automobilelor cu 50 de ani în urmă, compania I.D. Buzz ar putea face același lucru în secolul 21.

Daron Gifford este lider de consultanță în industria de automobile la firma de consultanță și consultanță Plante Moran din Detroit.