Dupa o lunga perioada de agonie. Opel a revenit pe drumul cel bun. Noile generatii Astra si insignia sunt repere in clasele lor, iar recent, germanii au venit cu inca o surpriza: relasarea versiunilor GSi. Iata primele impresii despre noua Insignia GSi.


Dupa mai bine de trei decenii de la prezentarea primului GSi din instoria Opel, celebrul acronim revine pe modele actuale ale construcotrului german. Insgnia este prima care primeste acest tratament, iar urmatoarea confirmata de oficiali este Corsa.
In contextul tehnologic actual, denumirea Gran Sport Injection nu mai are aceeasi rezonanta (cel putin partea cu injectia), insa mostenirea puternica a celo trei litere nu poate fi unitata. Manta, Kadett si Astra sunt doar trei dintre modele ale caror versiuni GSi au facut performanta si care sunt si astazi iubite de catre profesionisti.

Un nou varf de gama
Asadar, noua Insignia GSi este noul model de top al constructorului din Russelsheim si un succesor al fostei Insignia OPC. Noutatea adusa de acest model nu se gaseste insa sub capota, motoarele disponibile pentru GSi fiind deja oferite de Insignia: un propulsor turbo pe benzina, de 2,0 litri si 260 CP, plus un diesel bitorbo de 210 CP.
Din start se remarca diferenta de putere comparativ cu vechiul model OPC, care avea sub capota un motor V6 si 2,8 litri, capabil sa dezvolte 325 CP. Si chiar daca noua generatie a Insigniei este mai usoara cu pana la 160 kg, cei 65 CP reprezinta totusi a scadere de 20 de procente. Deci.. unde-i smecheria?
Pe Nurburgring! Noua Insignia GSi nu doar ca a fost dezvoltata pe „Iadul Verde”, sub indrumarea fostului campion DTM Volker Strycek, actualmente director Opel Performance Cars & Motorsport, dar a si demonstrat cat este de rapida, doborand recordul vechiului OPC cu 12 secunde!
Secretul sta intr-un tren de rulare atent reglat pentru versiunea GSi. Garda la sol este redusa cu 10 mm, iar suspensia adaptiva are o setare mai ferma. Anvelopele Pilot Sport 4S sunt si ele speciale, fiind dezvoltate de Michelin pentru aceasta Insignia. Tractiunea integrala permanenta a versiunilor GSi integreaza si un diferential spate activ, cu Torque Vectoring, menit sa amplifice viteza de iesire din viraje. si totusi, cat rapida este noua Insignia GSi in viata reala?

Putere… mai multa putere
Inca de la plecarea de pe loc, cea mai puternica Insignia parca nu porneste cu toti cei 260 CP ai sai. Undeva, transmisia automata cu opt trepte parca are o ezitare, care se vede si in timpul de accelerare 0-100 km/h comunicat de constructor: 7,2 secunde. Dieselul este chiar mai lent, avand nevoie de 7,9 secunde pentru a atinge pragul de 100 km/h. In schimb, comportamentul pe viraje e cel care straluceste. indiferent de versiunea de motorizare de sub capota, noua Insignia GSi se simte agila, echilibrata si previzibila in reactii. Comportamentul subvirator poate fi gestionat cu usurinta, iar directia cu demultiplicare scurta este excelenta pentru un condus sportiv. Si sitemul de franare, cu discuri de 345 mm pe puntea fata si etriere cu patru pistonase permite decelerari foarte prompte atunci cand situatia o cere, iar tururile rapide parcurse pe circuitul de testare Michelin de langa Marsilia, Franta, nu au scos la iveala slabiciuni. Chiar si in modul Competitive (activat prin apasarea succesiva a butonului de ESP), tractiunea integrala pastreaza foarte bine aderenta, oferind un plus de incredere la abordarea agresiva a virajelor.
Desi au fost momente in care mi-as fi dorit mai multa putere de la motorizarile Insigniei GSi, placerea resimtitita la volanul ei compenseaza neajunsurile. Opel primeste o bila alba si pentru excelentele scaune sport cu certificate AGR a caror forma cu tetiera integrata aminteste de pozitia unei cobre pregatita sa atace. Pe langa compromisul excelent intre confort si sustinere laterala, aceastea impresioneaza si prin masa, proprie de numai 26 kg- cu 2 kg mai putin decat scaunele Recaro de la Corsa OPC, care au reglaje manuale, in timp ce modelele de la Insignia dispun de reglaje electrice, incalzire reacire si masaj.

Public-tinta 50+
Oferta de motorizari mai „potolite” are si o justificare in strategia de marketing a noului GSi. Opel vede in publicul-tinta profilul unui barbat de aproximativ 50 de ani, care isi doreste o masina rapida, insa totodata eleganta, econimica si polivalenta.
In plus, din vara acestui an vor fi disponibile noi optiuni de personalizare pentru GSi, prin programul Opel Exclusiva, precum posibilitatea de a alege orice culoare exterioara sau elemente decorative cromate de culoare inchisa. Astfel, pot fi satisfacute aproape toate dorintele, oricat de pretentioase ar fi ele. Mai putin cele care tin de puterea motorului din pacate…