PARIS – Renault, Nissan și se alătură partenerilor pentru împingerea lor în robo-taxiuri partajate fără șofer.

Alianța intenționează să dezvăluie nume în lunile următoare, a declarat Ogi Redzic, vicepreședinte senior care supraveghează aproximativ 1.000 de angajați care dezvoltă servicii de conectivitate pentru grup.

Cei trei producători de automobile vor să lucreze cu companii de tehnologie care deja experimentează autovehicule, a declarat el – de exemplu, Google și Uber Technologies.

„Companiile Tech nu vor construi și vinde automobile clienților noștri actuali”, a declarat Redzic, fostul director executiv al Nokia. Pentru ei, tehnologia autonomă permite și își îmbunătățește afacerile principale, a spus el. „Presupunem că sunt posibile parteneriate.”

Renault, partenerul său vechi Nissan și un aliat recent al companiei Mitsubishi intenționează să dezvolte 15 modele cu caracteristici autonome până în 2022, inclusiv un autovehicul cu autovehicul complet.

Companiile au cheltuit anul trecut un total de 8,3 miliarde de dolari pentru cercetare și dezvoltare – la fel ca și General Motors.

Cu toate acestea, alianța are ceva de făcut. GM spune că este gata să fie primul care va produce o mașină fără șofer. Platforma de partajare a companiei, Maven, ar putea servi drept instrument pentru a reintra pe piața europeană pe care a părăsit-o după ce a vândut mărcile Opel și Vauxhall în luna august.

I

Alianța a ajuns deja la unele acorduri pentru a împărți povara R & D. Nissan lucrează cu redactorul de jocuri mobile DeNA pe cabinele autonome care urmează să fie testate în Yokohama anul viitor, în timp ce Renault a colaborat cu furnizorul de servicii de transport francez Transdev pentru a dezvolta flote de auto-conducere. Alianța a semnat o înțelegere cu Microsoft anul trecut pentru a co-investi în dezvoltarea tehnologiei de tip „back-end cloud” potrivită pentru vehiculele autonome.

 

Alți producători de automobile au făcut oferte similare. Volvo și Daimler s-au alăturat echipei Uber. O alianță de mașini fără conducător auto a anunțat joi împerecherea Volkswagen Group și Hyundai Motor, cu lansarea Aurora va dezvolta vehicule pentru Moia, rețeaua electrică de voce a lui VW.

„O mulțime de investiții”

Producătorii de automobile caută răspunsuri la întrebări ample despre cum să își rejigreze afacerile pentru a se adapta la autovehiculele autonome ca pe un potențial standard pentru viitor. Investitorii doresc să știe cum vor câștiga investițiile masive în tehnologia fără șofer și vor convinge clienții să renunțe la roată.

În timp ce mașinile partajate fac parte din ecuație, vânzarea de vehicule către persoane fizice este în continuare afacerea de bază, așa cum îl vede Redzic. Noi servicii cum ar fi salutări auto, divertisment la bord și întreținere a autovehiculelor se vor schimba.

Pentru a scoate în evidență avantajele automobilelor autonome, Renault a construit un prototip pe deplin funcțional, numit Symbioz, capabil să se autodistrugă pe autostrada deschisă.

Redzic declară că șoferii vor fi obligați să plătească pentru o mașină care îi permite să-și ia ochii de pe drum, permițându-i să răspundă la e-mailuri, să vadă filme sau să se întoarcă în scaunele lor.

„Autoturismele vor aduce mai multă valoare clienților noștri existenți”, a spus Redzic. „Vehiculul în sine este valabil și, de asemenea, serviciile vor genera o mulțime de valoare. Vrem să obținem o cotă echitabilă.”