Inca din zorii industriei auto, producatorii se lupta intre ei pentru a avea cel mai rapid automobil de pe planeta, insa noua era a electricitatii pare sa ofere resurse care inainte pareau complet de domeniul fantasticului. Anul trecut, Elon Musk a prezentat cea de-a doua generatie a modelului Roadster. Cifrele seci erau parca dintr-un film SF: 10000 Nm cuplu maxim, 60 mph (96,56 km/h) in 1,9 secunde, 100 mph (160 km/h) in 4,2 secunde, sfertul de mila (400 m la noi, europenii) in 8,8 secunde, viteza maxima de peste 250 mph (+402 km/h) si o baterie de 250 kWh pentru o autonomie de 620 de mile (aprope 1000 km). La Salonul auto de la Geneva a sosit replica auropeana, din partea unui alt producator exotic, de aceasta data aflat mult mai aproape de Romania, si anume firma croata Rimac Automobili. Aceasta a prezentat in capitala Elvetiei modelul C_Two, care va fi produs intr-o serie limitata la doar 150 exemplare, incepand cu 2020. Sa vedem si in acest caz cifrele seci:1914 CP/1408 kW, 2300 Nm cuplu maxim, 60 mph in 1.85 secunde(100 km/h in 1,97 secunde), 0-300 km/h in 11,8 secunde, sfertul de mila in 9.1 secunde, viteza maxima de 258 mph (412 km/h), autonomie de 650 km NEDC cu ajutorul acumulatorilor de tip litiu-mangan-nichel de 120 kWh, cu capacitate de incercare rapida 250 kW DC Combo (80% in jumatate de ora) si autonomie Level 4.