O bena deschisa, dimensiuni cuprinzatoare si o tinuta de drum greoaie, ca de camion- toate sunt clisee specifice unui pick-up. Reuseste Renault sa inlature aceste prejudecati in cazul lui Alaskan?
Pick-up-urile nu au o viata usoara pe Batranul Continent, unde, pentru transporturile usoare, sunt utilizate preponderent dubele. Insa asata nu inseamna ca producatorii nu se lupta pentru o felie de piata generaosa si in segmentul comioanelor. noi modele fiind lansate recent chiar si de cei care nu au mai produs acest tip de autovehicule in trecut. Este si cazul lui Renault, care, profitand de infratirea cu Nissan, a utilizat platforma modelului Navara pentru a dezvolta noul Alaskan.
Aceasra reteta a fost folosita si de Mercedes. Insa, spre deosebire de Clasa X, unde germanii chiar au facut eforturi pentru a ascunde inruderea cu Navara, Alaskan nu incearca deloc sa se deghizeze. Zona frontala este tipica Renault, cu un romb urias in grila si cu faruri LED indrasnete, insa, de la monatatul A si pana la bena, totul e identic cu ce exista la pick-ul Nissan.
Asemanarea continua si in cabina, care este disponibila doar in versiunea Duble Cab. Pe bancheta, trei pasageri pot sta in conditii bune de confort, iar cele doua locuri din fata ofera o vedere suverana asupra drumului. Plansa de bord este similara cu cea de la Navara, doar sigla Renault de la volan facant diferenta.
Sub capota se gaseste prpursorul diesel de 2,3 litri de la Nissan, care, multummita spraalimentarii cu doua turbosuflante, dezvolta 190 CP. Acesta are o functionare zgomotoasa, insa compenseaza prin performante, cuplu de 450 Nm oferind reprize energice. Masa proprie de 2,2 tone nu poate fi ascunsa, insa, pentru un pick-up, Alaskan se misca foarte bine. Optional este disponibila si o transmisie automata cu spate rapoarte, care poate fi bifatas doar alaturi de tractiunea integrala nepermanenta si de un reductor cu doua trepte.
Comportamentul in teren acceidentat este bun, Alaskan avand si ajutare electronice, precum asistentul la coborarea pantelor abrupte, insa lungimea de 5,4 metri trebuie avuta in vedere pe treseele intortochiate. O dotare foarte utile in astfel de momente e sistemul de camere 360 grade, care ofera imagini din exterior pe ecranul sistemului multimedia. Optional poate fi echipat si cu un deferential spate blocabil electrinic, epntru momente in care terenul este adevarat dificil.

Un voinic cu maniere bune
Desi puntea spate foloseste arcuri elicodale, in locul celor cu foi, specifice caminetelor, inaltimea de 1,84m ai confera lui Alaskan o tinuta de drum caracteristica vehiculelor comerciale. Suspensia este mai confortabila pentru un pick-up, dar solutia tehnica cu sasiu separat nu poate fi ascunsa complet. la viteze mari, zgomotul rularii devine deranjant, iar comsumul de combustibil creste mult, semn ca acesta nu este mediul sau preferat.
Pe de alta parte, pentru cei care vor un caraus prefesionist, Alaskan se achita de sarcini. Poate transporta pana la 800 kg, iar bena are 1,58 m lungime si 1,56 latime. Singura problema este ca, cel putin in Germania, o Navara cu echipare identica e cu 3000 de euro mai ieftina decat un Alaskan si ofera o perioada de garantie generoasa cu 2 ani.